Akadálymentes felület
Akadálymentes felület
Katalógus
Keresés
Böngészés
Információk
Segítség
Gyorskeresés
Cím
Szerző
Saját OPAC
Személyes adatok
Kölcsönzések
Előjegyzések
Üzenetek


Tartalmi kivonat: Rövid leírás: Hogyan lehet egy vállalat üzleti modelljét megújítani: a jelenlegi modellről a jövőbe tekintő modellre? -- Részletes leírás: Hogyan lehet egy vállalat üzleti modelljét megújítani: a jelenlegi modellről a jövőbe tekintő modellre?
A könyvben biztosított előnyök:
- segít szisztematikusabb és integráltabb képek kialakítani az üzleti modellek gyakran kusza fogalmáról és azok átalakításáról;
- gyakorlati betekintést nyújt, javaslatokat fogalmaz meg, és beszámol a tapasztalatokról, hogy milyen módon lehet radikálisan megváltoztatni egy üzleti modellt – részletes esettanulmányok bemutatásával;
- bizonyított keretet és közös nyelvezetet nyújt, hogy másokat bevonva vitathassuk meg és fejleszthessük ki az üzleti modellünk átalakítását.
A 21. századi világgazdasági viszonyrendszerben a verseny új rendezőelvek mentén alakul, a digitalizálás és a szolgáltatások felé történő elmozdulás megatrendjei váltak meghatározóvá. A versenyképesség vállalati fundamentumaiban többé már nem a jobb minőség vagy az alacsonyabb ár a döntő. Az előnyt a jó üzletszervezés és vezetés által fejlesztett szervezeti kapacitások, valamint azon kollektív képességek jelentik, melyek a fogyasztók számára időszerűen megjelenő termékek és szolgáltatások integrált kihelyezését teszik lehetővé. A helytálláshoz a vállalatok működésének gyökeres átalakulására van szükség, a szerzők ezért a tudományos párbeszéd egy komoly hiányterületére koncentrálva az érett vállalkozások üzleti modelljeinek radikális megújulását célozzák elősegíteni. A három szerző, Dr. Carsten Linz, Prof. Dr. Günter Müller-Stewens, valamint Prof. Dr. Alexander Zimmermann, Európa egyik legmagasabban jegyzett felsőoktatási intézményének és üzleti iskolájának, a svájci a St. Gallen-i Egyetem vezető oktatói. Carsten Linz emellett Európa egyik legnagyobb kezdeti fázisban lévő vállalkozásokat támogató tőkealapjának beruházási bizottságában is teljesít szolgálatot, továbbá maga is aktív üzleti angyal, emellett pedig az SAP vállalat Digital Leadership központjának vezetője. A gyakorlati ismereteket is hatékony formában rendszerező kötet kézikönyvként is forgatható. A kutatócsapat tudományos igénnyel kimunkált üzeneteit jól felépített formában, és gyakorlati példákon keresztül hozza közelebb az olvasókhoz. Olyan vállalatok izgalmas modellváltásainak történeteit is megismerhetjük általa, mint például a Daimler, a Netflix, a LEGIC vagy a Knorr-Bremse. A könyv azonban nem csupán iránytűként, de helyzetmeghatározó gondolatsorként is szolgál, mely összességében a vállalatok 21. századi gazdasági folyamatokban való pontos navigációját hivatott elősegíteni. [Id. a fülszövegből és a bevezetésből.]
Fejezetek: A szerzőkről; Hozzájárulók; Előszó; I. Miért van szükség az üzleti modellek radikális átalakítására?; (1. A digitalizáció és a szervitizáció következményei; 2. A jelenlegi üzleti modellünk felmérése; 3. Apróbb módosítások helyett radikális irányváltás); II. Hogyan hajtsuk végre az üzleti modellünk radikális átalakítását? (4. Az inkluzív jelleg megváltoztatása – Váltás inkluzívabb üzleti modellre; Váltás koncentráltabb üzleti modellre; 5. A testreszabottság szintjének átalakítása – Váltás testreszabottabb üzleti modellre; Váltás szabványosabb üzleti modellre; 6. Több radikális váltás egymás után – Közvetlenség: diagonális kontra lépésenkénti váltás); III. Tanuljunk a sikeresen átalakított szervezetektől! (7. Esettanulmányok olyan vállalatoktól, amelyek radiklálisan megváltoztatták inkluzivitásukat – Hogyan alakítja a Daimler a mobilitás jövőjét? A car2go kezdeményezéstől a moovelig; LEGIC Identsystems Ltd: Személyi igazolványok értékesítéséről; ID-hálózati hozzáférés biztosításáig; SAP: a szabványos vállalati szoftverek úttörőjéből vezető digitális vállalat lesz; Netflix: az üzleti modell átalakításának mestere); (8. Esettanulmányok olyan vállalatokról, amelyek radikálisan megváltoztatták a testreszabás mértékét – Xerox: alkalmazkodás a digitális korszakhoz; Infosys: a tudásalapú üzlet termékesítése – a projektalapú rendszerintegrátorból termékesített és platformalapú szolgáltatások digitális beszállítója lesz; A FUNDES társadali üzleti modelljének átalakítása: a vállalat ügyfélközponú tanácsadó céggé válik, nehogy a változó környezet eltérítse küldetésétől); (9. Esettanulmányok olyan vállalatokról, amelyek több radikális váltást hajtottak végre egymás után – Knorr-Bremse vasúti járműrendszerek: a fékegységgyártástól komplett vasúti rendszerek szolgáltatásáig; Atlas Copco: a kompresszor értékesítésétől a szolgáltatásnyújtásig; Brose: alkatrész beszállítástól teljes rendszerek biztosításáig; St. Galleni Egyetem: a termékként kezelt oktatástól az integrált oktatási megoldásokig); IV. Hogyan lépjünk tovább (10. Hogyan győzzük le átalakításért felelős vezetőként a kihívásokat? – Az általános tendenciát követő átalakítás vagy saját, innovatív mód választása; Összpontosítsunk az eredményekre és a végrehajtásra!); (11. Hogyan használjuk az üzleti modell átalakításának kézikönyvét? – Első lépés: hol állunk jelenleg?; Második lépés: hová akarunk eljutni?; Harmadik lépés: az átalakítás útvonalának megtervezése; Negyedik lépés: a fellépések megtervezése); Jegyzetek; Tárgymutató.

Cím: Az üzleti modellek radikális átalakítása
Monguz 2.3.2 (c) Monguz Kft., HunTéka 1.9 plugin (c) MTA SZTAKI & Monguz Kft.