Akadálymentes felület
Akadálymentes felület
Katalógus
Keresés
Böngészés
Információk
Segítség
Gyorskeresés
Cím
Szerző
Saját OPAC
Személyes adatok
Kölcsönzések
Előjegyzések
Üzenetek


Tartalmi kivonat: Rövid leírás: A könyv a stressz működésének részletes és az élet minden területére kiterjedő leírását tartalmazza – megoldásokat ajánlva az elkerülésére. -- Részletes leírás: A stressz az élet természetes velejárója. életünk elengedhetetlen része, de ha elhatalmasodik rajtunk, az testi és lelki egészségünket egyaránt fenyegeti. Mitől érezzük stresszesnek magunkat? Hogyan csökkenthetjük a szorongásunkat? Miként előzhetjük meg a kiégést? Stresszor minden olyan élmény vagy helyzet, amelytől fenyegetve vagy elárasztva érezzük magunkat. A jó stressz segít a célokra összpontosítani és teljesíteni a fontos feladatokat. A rossz stressz nem használ, gátolhatja az előrejutásunkat, és kedvünket szegheti. Erősségeinkre építve, valamint új és jól működő megküzdési stratégiákat kialakítva kihasználhatjuk a jó stresszt és jelentősen mérsékelhetjük a rosszat. A kötet számos szemléletes infografika segítségével, közérthetően mutatja be, hogyan hat a stressz a szervezetünkre, miként birkózhatunk meg vele, és fordíthatjuk a hasznunkra. A könyv olyan technikákkal ismertet meg, amelyek segítségével könnyebben vehetjük a mindennapokban felmerülő akadályokat -legyen az akár munkahelyi, családi vagy anyagi probléma -, hogy kiegyensúlyozottabb, egészségesebb és elégedettebb életet élhessünk. [Id. az előszóból és a fülszövegből]
Fejezetek: Előszó; 1. Fókuszban a stressz – A stressz hatása a testre és az elmére (Mi is az a stressz? – Mi tartozik ide, és mi nem?; A természetes stressz – Az élet szükséges velejárója; Lehet hasznos a stressz? – Üzemanyag a motornak; A reziliencia elsajátítása – Hajolj, de ne törj ketté!; A test riasztórendszere – A stressz fiziológiája; A stresszorok azonosítása – A problémás pontok felkutatása; Megküzdési módok – Vegyük kézbe az irányítást!; Veleszületett stressz – Személyiség és nyomás; Csak légy férfi? – A férfiak, a nők és a stressz; Tökéletesen tökéletlen – A valószerű mércék áldása; Együttérzés önmagunkkal – Vigasztaljuk meg magunkat!; Írjuk ki magunkból! – Stressznapló vezetése; Vajon megérdemeljük? – A stressz és az önbecsülés; Találjuk meg az értelmét! – Amikor megéri a stressz; Nyeregben lenni – Ismerjük a határainkat!; Csökkentsük az aggodalmakat! – A bizonytalanság kezelése; Gondolkodásun átalakítása – A kognitív viselkedésterápia; Milyen mértékű a stressz? – Kényelmetlenség és veszély között); 2. Az állandó kísérő – Stratégiák a hosszú távú stressz kezelésére (Napjaink nyomása – Minden eddiginél stresszesebb az élet?; A technostressz kezelése – Megküzdés a digitális korban; Zsonglőrködés a teendőkkel – A multitaskinggal járó stressz; Tükröm, tükröm – Gondok a testtel; A biztonságos kötődés – A stressz és a kapcsolatok; Ne ma este, Josephine! – Szex és intimitás; Szülőnek lenni stresszes – Teremtsünk nyugodt családi életet!; Stressz a munkahelyen – A teljesítmény hajszolása; Munkahelyi kiégés – Tudni kell, mikor hagyjuk abba; A költekezésre irányuló nyomás – A pénzzel való gazdálkodás; Anyagi gondok – Az adósságon és a bizonytalanságon túl; Érvényesítsük akaratunkat! – Tanuljunk meg határt húzni!; Álljunk ki magunkért! – Mondjuk ki, mit szeretnénk; Elég a tömegből! – A szúfolt helyek elviselése; Lépjünk ki a zöldbe! – A természet mint ősi gyógyír; A zene és a csend – A gyógyító fül; A stressz és az időskor – Méltósággal megöregedni; Mindig ott leszek neked – Hogyan legyünk felkészült gondozók?; Elengedés – A megbocsátás ereje; Hálaadás – Hogyan csökkentheti a hála a stresszt?); 3. Pillanatnyi stressz – Problémamegoldó technikák rövid távú stressz esetére (Fordulópontok az életünkben – A változással járó stressz; Közeledik a nagy nap – A teljesítményszorongás kezelése; Faséban másokkal – A konfliktussal járó stressz; Nem tudom elviselni! – A frusztráció kezelése; Amikor véget ér a szerelem – Szakítás és válás; Élet a veszteség után – A gyász kezelése; Szembenézni a tényekkel – Elfogadás és elköteleződés; Beszív, kifúj – A gyógyító légzés; Tanuljunk meg ellazulni! – A progresszív izomrelaxáció; Álljunk meg egy percre! – Mindfulness és meditáció; Ünnepeljünk! – Hogyan telhetnek kevésbé stresszesen az ünnepek?; Innom kell valamit! – A stressz és az alkohol; Az elkerülés kerülése – Hogyan vegyük el a stressz erejét?; Az egészség megőrzése – Stressz és megbetegedés); 4. A stressz oldása – A nyugodt létezés elérése (Ha túl sok a teendő – Hogyan rangsoroljunk?; Kötéltánc – Hogyan egyensúlyozzunk a munka és a magánélet között?; Miért fontos a szabadidő? – A pihenés jelentősége; Kirobbanó formában – A testmozgás szerepe; A gyógyító séta – Hogyan oldjuk a stresszt sétálással?; Tudatos mozgás – Stresszoldás jógával és tajcsival; A stressz és az evés – Nyomás alatt enni; Kiadós alvás – Az álmatlanság legyőzése; Egyszerűen élni – Tegyünk rendet otthon és a szokásaink között; Elég erősnek lenni – Az akaraterő irányítása; Ellenállni a régi szokásoknak – Nyomás alatt is stabilan; Teljes elmerülés – A flow megélésének művészete; Az emberi biztonsági háló – Barátság és támogatás; Pozitív kommunikáció – A panaszkodás elkerülésének előnyei; Az élet humoros oldala -A humor szerepe; Legyünk kreatívak! – A stresszoldó művészet és kézművesség; A háziállatok ereje – Az állatok nyugtató hatása; Teljesen egyedül? – A magánnyal járó stressz; A szívósság művészete – Kitartás és szenvedély); 5. Reziliencia és elszántság – Támaszkeresés az erősségeink fejlesztése (Nem érzem jól magam – A stressz testi tünetei; Győzzük le a mumust! – Túljutni a nehéz gyerekkoron; Gondoskodjunk magunkról! – Tények és tévhitek a mentális betegségekről; A búskomorság felismerése – Lehangoltság és depresszió; A félelmek megzabolázása – Négy szorongásos zavar; Mentőöv – Segítségünkre lehet egy terapeuta?; Csak kitartás! – A reziliens élet; Források és bibliográfia; Név- és tárgymutató.

Cím: Stressz
Monguz 2.3.2 (c) Monguz Kft., HunTéka 1.9 plugin (c) MTA SZTAKI & Monguz Kft.