Akadálymentes felület
Akadálymentes felület
Katalógus
Keresés
Böngészés
Információk
Segítség
Gyorskeresés
Cím
Szerző
Saját OPAC
Személyes adatok
Kölcsönzések
Előjegyzések
Üzenetek


Tartalmi kivonat: Rövid leírás: A szerzők esettanulmányokkal, példákkal szemléltetik a versengés nélküli kék óceán stratégiára váltás lépéseit. -- Részletes leírás: A kék óceán stratégia megalkotásakor a szerzők azokból a szervezetekről és egyénekről vettek példát, melyek túlléptek a versengésen. A siker középpontjába a nem a másik rovására történő gyarapodást állítják. A kézikönyv anyaga a szerzők majdnem 30 éves kutatásain alapul, sikertörténeteket és kudarcokat vizsgálnak meg, hogy a megfelelő módszert bemutathassák. Felhívják a figyelmet arra, hogy csak a szervezet valamennyi munkatársának elkötelezettsége és hite vezethet sikerre. Az útikalauz bemutatja a működőképes módszereket és segít elkerülni a hibákat.
Mik a lehetőségeink, ha túl telített piacon működünk? Miként fejleszthetünk olyan terméket, amellyel teljesen új vevőcsoportokat érünk el? Hogyan győzzük meg csapatunkat a szemléletváltás szükségességéről? Ezekre a kérdésekre ad választ a könyv.
„A zsúfolt, versengésen alapuló iparágakban egyre nehézkesebb a jövőbe mutató innováció, a szervezetek hosszú távú életképessége pedig egyre kérdésesebb. Ezért tanácsos eltávolodnunk aversenytársaktól hemzsegő vörös óceántól, és stratégiánkat a kék óceánra alapozni. Merőben új szemléletmóddal egy teljesen új iparágat is létrehozhatunk vagy újításainkkal a reménybeli vevők eddig számunkra elérhetetlen csoportjait tehetjük iparágunk fogyasztóivá - de csak akkor, ha csapatunk minden tagja magabiztosan és elkötelezetten a változás mellett áll.
W. Chan Kim és Renée Mauborgne a kék óceán stratégia kidolgozói, az INSEAD nemzetközileg elismert menedzsmentgurui bemutatják, hogyan érdemes belevágni a kék óceán váltásba. Közismert vállalatok, non-profit szervezetek és állami intézmények köréből vett esettanulmányokkal és példákkal szemléltetik módszerüket, és lépésről lépésre vezetnek végig a folyamaton. Közérthető útmutatásuk alapján az emberséges hozzáállás segítségével szervezetünk egészében elterjeszthetjük az új szemléletmódot, és biztosíthatjuk hosszú távú kreatív működésünket. A könyv útmutatásával bármely szervezet elmozdulhat a jelenlegi piacáról, és teljesen új piacot hozhat magának létre. Tanácsaik azonban nem csak a vállalkozók és innovátorok számára hasznosak. Egyszerűen nyitottnak kell lennünk iparágunk vagy területünk alapfeltevéseinek megkérdőjelezésére, friss kérdéseket kell feltennünk, és bármilyen meglepő, de az emberséges hozzáállást kell előtérbe helyeznünk." [Id. az előszóból és a fülszövegből]
Fejezetek: Előszó; I. Kék óceán váltás (1. Pipáljuk le a legjobbakat!; 2. A piacteremtő stratégia alapjai; 3. A kék óceán stratégia szemlélemódja; 4. Emberséges hozzáállás, magabiztosság, kreatív kompetencia); II. A kék óceán váltás öt lépése (Első lépés: Vágjunk bele!; 5. Válasszuk ki a megfelelő célterületet! 6. Állítsunk össze egy rátermett csapatot!; Második lépés: Határozzuk meg aktuális helyzetünket! 7. Tisztázzuk aktuális játékterünket!; Harmadik lépés: Merjünk nagyot álmodni! 8. Derítsük fel a fájó pontokat!; 9. Fedezzük fel a reménybeli vevők óceánját!; Negyedik lépés: Tegyük elérhetővé álmunkat! 10. Toljuk ki a piac határait!; 11. Dolgozzunk ki különböző kék óceán lehetőségeket!; Ötödik lépés: Váltsuk valóra álmunkat! 12. Válasszuk ki kék óceán manőverünket és teszteljük!; 13. Véglegesítsük és vezessük be kék óceán manőverünket!); Utószó; Köszönetnyilvánítás; Felhasznált irodalom; Jegyzetek; A szerzőkről; Név- és tárgymutató.

Cím: Kék óceán váltás
Monguz 2.3.2 (c) Monguz Kft., HunTéka 1.9 plugin (c) MTA SZTAKI & Monguz Kft.