Akadálymentes felület
Akadálymentes felület
Katalógus
Keresés
Böngészés
Információk
Segítség
Gyorskeresés
Cím
Szerző
Saját OPAC
Személyes adatok
Kölcsönzések
Előjegyzések
Üzenetek


Tartalmi kivonat: Rövid leírás: Felsőoktatási tankönyv a stratégiai menedzsmenthez, esettanulmányokkal. -- Részletes leírás: Felsőoktatási tankönyv a stratégiai menedzsmenthez, esettanulmányokkal.
Fő részek és fejezetek:
1. A STRATÉGIAI MENEDZSMENT TÖRTÉNETE ÉS ALAPFOGALMAI
1. A stratégiai menedzsment története (1.1. Az ókortól a 20. századig; 1.2. A stratégiai tervezés 20. századi elméletei); 2. A stratégiai menedzsment alapfogalmai és folyamata (2.1. Alapfogalmak; 2.2. A stratégiai menedzsment (vezetés) folyamata; 3. A tankönyv szerkezete;
2. STRATÉGIAI ELEMZÉS: SZÁNDÉKOK ÉS ÉRDEKEK
1. Szándékok és érdekek (1.1. Küldetés és az értékek; 1.2. Jövőkép; 1.3. Stratégiai nyilatkozat; 1.4. Stratégiai célok);
3. STRATÉGIAI ELEMZÉS: A KÜLSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE 1: A MAKROKÖRNYEZET
1. A környezet fogalma és elemzésének területei (2. A makrokörnyezet elemzése; 2.1. A klasszikus PEST-analízis; 2.2. A külső környezet elemzésének új dimenziói);
4. STRATÉGIAI ELEMZÉS: A KÜLSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE 2: A MIKROKÖRNYEZET
1. A mikrokörnyezet elemzése (1.1. Porter 5 tényezős modellje; 1.2. Portfólió módszerek; 1.3. Életgörbe modellek; 1.4. Stratégiai csoportelemzés; 1.5. Versenytárselemzés);
5. STRATÉGIAI ELEMZÉS: A BELSŐ HELYZET ELEMZÉSE
1. Erőforrások átvilágítása (diagnosztika); 2. Értéklánc-elemzés; 3. A SWOT-elemzés; 4. Benchmarking elemzések;
6. A STRATÉGIAI AKCIÓVÁLASZTÁS ELSŐ LÉPÉSE: ALTERNATÍVÁK FELÁLLÍTÁSA
1. A stratégiai akcióválasztás lépései; 2. A stratégiai alternatívák kidolgozása; 3. Az összvállalati stratégiák jellemzői (3.1. Stratégiai alternatívák az adott szervezet kora alapján; 3.2. Stratégiai alternatívák a hosszú távú célok alapján); 4. Az üzleti egységek stratégiák jellemzői (4.1. Az üzleti egység stratégiák általános jellemzői; 4.2. Porter versenystratégiái; 4.3. Fejlesztési stratégiák);
7. A STRATÉGIAI AKCIÓVÁLASZTÁS TOVÁBBI LÉPÉSEI
1. Az alternatívák összevetése (1.1. Az alternatívák összevetésének általános jellemzői; 1.2. Az alternatívák összevetésének konkrét szempontjai); 2. A stratégiai döntés;
8. A STRATÉGIA VÉGREHAJTÁSA
1. A végrehajtás lépései; 2. Az egyes lépések jellemzői (2.1. Erőforrás-tervezés; 2.2. Szervezeti struktúra kialakítása; 2.3. Vállalati kultúraépítés; 2.4. Stratégiai akciók végrehajtása; 2.5. Irányítás, vezetés; 2.6. Ellenőrzés; 2.7. Változások menedzselése; 2.8. Visszacsatolás);
9. STRATÉGIAI ESETTANULMÁNYOK
1. Bevezetés ; 2. Küldetés, jövőkép, értékek, stratégiai nyilatkozat (2.1. Kontextus; 2.2. Elméleti háttér; 2.3. Esettanulmány: Az Edward Jones Brókercég; 2.4. Példák küldetésnyilatkozatra, értékekre, jövőképre és stratégiára; 2.5. Zárógondolatok, tanulságok; 2.6. Vitakérdések); 3. A CSR szemléletmód gyakorlati vonatkozásai (3.1. Kontextus; 3.2. Elméleti háttér; 3.3. Esettanulmány: A Scandinavian Airlines; 3.4. Záró gondolatok, tanulságok; 3.5. Vitakérdések);
4. Az idősödő munkavállalók menedzselésének gyakorlati vonatkozásai (4.1. Kontextus; 4.2. Elméleti háttér; 4.3. Esettanulmányok: A MARRIOTT szállodalánc és a BMW gyár; 4.4. Zárógondolatok, tanulságok; 4.5. Vitakérdések); 5. Harcoló márkák (5.1. Kontextus; 5.2. Elméleti háttér; 5.3. Esettanulmányok: Kisebb példák a harcoló márkákról; 5.4. Zárógondolatok, tanulságok; 5.5. Vitakérdések); 6. A kreativitás menedzselése (6.1. Kontextus; 6.2. Elméleti háttér; 6.3. Esettanulmányok: A PIXAR; 6.4. Zárógondolatok, tanulságok; 6.5. Vitakérdések); 7. Kék óceán stratégia (7.1. Kontextus; 7.2. Elméleti háttér; 7.3. Esettanulmányok: Példák a kék óceán stratégia alkalmazásáról; 7.4. Zárógondolatok, tanulságok; 7.5. Vitakérdések).

Cím: Stratégiai menedzsment
Monguz 2.3.2 (c) Monguz Kft., HunTéka 1.9 plugin (c) MTA SZTAKI & Monguz Kft.