Katalógus |
Keresés |
Böngészés |
Információk |
Segítség |
Gyorskeresés |
Saját OPAC |
Személyes adatok |
Kölcsönzések |
Előjegyzések |
Üzenetek |
|
|
|
|

|
Tartalmi kivonat: |
Rövid leírás: „A fókuszcsoport a csoportos interjúk egyik, az egész világon elterjedt, népszerű típusa, amelyet egyre gyakrabban alkalmaznak Magyarországon is. -- Részletes leírás: „A fókuszcsoport a csoportos interjúk egyik, az egész világon elterjedt, népszerű típusa, amelyet egyre gyakrabban alkalmaznak Magyarországon is. Használják ezt a módszert a piackutatásban, a politikai közvélemény-kutatásban, különféle társadalmi programok, beavatkozások megtervezésére és értékelésére, megjelent az oktatás és a tudományos kutatások területén is. A kiadvány átfogó jellegű: az alapkutatási és az alkalmazott célú csoportos interjúk jellemző sajátosságait egyaránt tárgyalja. A kötet egyszerre tankönyv és szakkönyv. Haszonnal forgathatják a szociológiát, közgazdaságtant, politológiát, kulturális antropológiát, pszichológiát tanuló egyetemi hallgatók mellett a fókuszcsoportos vizsgálatokat végző szakemberek is. A könyvben számos, fókuszcsoportokból vett példa egészíti ki az elméleti szempontokat és a technikai megvalósítást tárgyaló részeket. A szemléltető anyagok között megtalálhatóak szűrőkérdőívek, vezérfonalak, elemzés- és átiratrészletek. A mű sorra veszi a fókuszcsoportos vizsgálatok összes lépését. A kötet újdonsága, hogy sokféle technikát mutat be a csoportokon gyakran tapasztalható többségi befolyásolás minimalizálására, de ötletekkel szolgál arra az esetre vonatkozóan is, ha éppen a csoportbefolyást szeretnénk hasznosítani. A fókuszcsoport módszertanának egyik kidolgozatlan területe az elemzés kérdésköre, ezen a hiányosságon segít a könyv Az eredmények értelmezése és elemzése című fejezete.” [Id. a hátsó borítóról.]
A kötet használatát névmutató segíti, a függelékben pedig gyakorlatias dokumentumok találhatóak (pl. szűrőkérdőív, kutatási vezérfonalak, elemzések részletei, esettanulmány).
A kötet fő fejezetei:
1. A fókuszcsoportok; 2. Szociálpszichológiai megközelítések; 3. A fókuszcsoportok előkészítése és megtervezése; 4. A kérdések; 5. A moderátor és a moderálás; 6. Az eredmények értelmezése és elemzése; 7. A számítógépes fókuszcsoportok.
|
Cím: |
Fókuszcsoport
|
|
 |