Akadálymentes felület
Akadálymentes felület
Katalógus
Keresés
Böngészés
Információk
Segítség
Gyorskeresés
Cím
Szerző
Saját OPAC
Személyes adatok
Kölcsönzések
Előjegyzések
Üzenetek


Tartalmi kivonat: Rövid leírás: "A könyv a Kiadó Meritum ... -- Részletes leírás: "A könyv a Kiadó Meritum sorozatának legújabb kötete, amely a reklámjog rejtelmeibe vezeti az olvasót. A Gazdasági Versenyhivatal, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a Nemzeti Hírközlési Hatóság szakértői, valamint a reklám- és médiajog területen jártas ügyvédek közös munkája ez az alkotás.
A reklámjog nagy kézikönyve többek között bemutatja a reklám fajtáit, jogszabályi és etikai előírásait, a reklámtevékenység egyes szereplőit, részletesen feltárja az egyes ágazati reklámokat és gyakorlatukat, segítséget nyújt a reklámszerződések létrejöttéhez, leírja a jogalkalmazás szervezeti és eljárási háttérét.
A kiadvány naprakész, mivel a magyar jogrendszerbe frissen átültetett a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló 2005/29/EK irányelv és a kapcsolódó magyar jogszabályok előírásait tartalmazza.
Érthető, magyarázó stílusban íródott, nagyon sok és érdekes gyakorlati példával és jogesettel tették a szerzők érthetővé a jogszabályi előírásokat." [Id. a kiadói előszóból.]
A könyv fő részei és fejezetei:
I. Alapvető reklámjogi tudnivalók (A reklám; Jogszabály térkép; Etika és önszabályozás; Reklámszerződések);
II. Általános reklámszabályok (Általános reklámtilalmak és korlátozások a Reklámtörvényben; Balótlant állító, megtévesztő reklám; Megtévesztő mulasztás; Tisztességtelen piaci magatartások elkövetése reklámozás útján; Az összehasonlító reklám; Tisztességtelen reklámok esetén érvényesíthető polgári jogi igények; A versenytárs védjegyének és egyéb megjelölésének használata a reklámban; Anyanyelvi követelmények a reklámozás során; A termék, szolgáltatás ellenértékével kapcsolatos megtévesztés; A címkén szereplő tájékoztatás reklámjogi megítélése; A csomagolás kommunikációs funkciója);
III. Médium specifikus reklámszabályok (Online reklámszabályok; Audiovizuális médiaszolgáltatások reklámszabályai);
IV. Ágazati reklámszabályok (Gyógyszerek, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények és gyógyászati segédeszközök reklámozása; Élelmiszerek, ásványvizek reklámjai; Alkoholtartalmú italok reklámozása; A dohánytermékek reklámozása; Háztartási szerek és kozmetikumok reklámjai; Áruházláncok, üzletláncok reklámújságjai; Pénzügyi szervezetek reklámjai; Gépjárművek reklámjai; Egyes elektronikus hírközlési szolgáltatások reklámjai; Könyv- és lapkiadók, televíziós és rádiós csatornák, kábeltelevíziós-szolgáltatások reklámjai; Légitársaságok reklámjai; Timeshare és timeshare-szerű szolgáltatások reklámjai; Szakmák reklámkorlátozásai; Temetkezési szolgáltatások reklámozása; Csomagküldő kereskedelemmel kapcsolatos reklámok);
V. Jogalkalmazás, jogérvényesítés.

Cím: A reklámjog nagy kézikönyve
Monguz 2.3.2 (c) Monguz Kft., HunTéka 1.9 plugin (c) MTA SZTAKI & Monguz Kft.